
New Report Analyzes New York Times
Coverage of Falun Gong

Detailed study analyzed language, focus, and sources from New York Times articles between 1999 and

2023

NEW YORK, NY, USA, April 16, 2024 /EINPresswire.com/ -- According to a new report published by

the Falun Dafa Information Center, The New York Times often used language from the Chinese

regime's state-run media to describe Falun Gong. Additionally, in the past 12 years, the Times

has not published an article focused on the persecution of Falun Gong in China. During the same

time period, details of persecution of Falun Gong in China were included in the annual reports of

the U.S. State Department as well as special reports from Freedom House, and other human

rights organizations. 

The report also found that over the last six years, the Times reporting on Falun Gong has been

exclusively focused on the Falun Gong diaspora and affiliated organizations, particularly in the

United States.

The detailed study analyzed 159 New York Times articles dating back to 1999, and compared the

results with aggregates of news articles focused on other persecuted minorities in China.

“Like many Americans, the New York Times was a staple of our household growing up. For 25

years, however, its reporting on Falun Gong has been disappointing. The image of Falun Gong

that emerges from these articles is at complete odds with the lived reality of practitioners and

evaluations of experts on Chinese religion,” says Levi Browde, the executive director of the Falun

Dafa Information Center. 

The paper’s curious approach to Falun Gong began almost immediately after the spiritual

practice was banned in China, with 76 percent of news articles from 1999 to 2002 carrying

inaccurate and negative descriptions of Falun Gong, while parroting Chinese state-run media

with claims to have “crushed” Falun Gong in China. By contrast, during this time, other major

papers like the Washington Post and Wall Street Journal produced ground-breaking

investigations and Pulitzer-prize-winning journalism about the human toll the crackdown was

taking.

“With this research," says Browde, "we hoped to better understand these problems, and

hopefully lead to some soul-searching at the Times as to what went wrong and how to fix it."

http://www.einpresswire.com
https://faluninfo.net/new-york-times-falun-gong-distortion/
https://freedomhouse.org/report/2017/battle-china-spirit-falun-gong-religious-freedom
https://www.pulitzer.org/winners/ian-johnson


READ THE FULL REPORT HERE: https://faluninfo.net/new-york-times-falun-gong-distortion/

To interview the report authors or request a private briefing, email contact@faluninfo.net.

Levi Browde

Falun Dafa Information Center

+1 845-418-4870

email us here

Visit us on social media:

Facebook

Twitter

YouTube

This press release can be viewed online at: https://www.einpresswire.com/article/703792068

EIN Presswire's priority is source transparency. We do not allow opaque clients, and our editors

try to be careful about weeding out false and misleading content. As a user, if you see something

we have missed, please do bring it to our attention. Your help is welcome. EIN Presswire,

Everyone's Internet News Presswire™, tries to define some of the boundaries that are reasonable

in today's world. Please see our Editorial Guidelines for more information.

© 1995-2024 Newsmatics Inc. All Right Reserved.

https://faluninfo.net/new-york-times-falun-gong-distortion/
http://www.einpresswire.com/contact_author/4608336
https://www.facebook.com/faluninfo
https://twitter.com/FalunInfoCtr
https://www.youtube.com/@falungonginfo
https://www.einpresswire.com/article/703792068
https://www.einpresswire.com/editorial-guidelines

